Gestrike idag

Tävlingen idag har gått helt okej, de finns saker jag skulle kunnat gjort bättre men jag ska försöka ta med de bra. Framridningen och hoppningen kändes jättebra, jag kände att jag hittade en lugn och bra ridning och fick fram bra språng.

I 120 fick jag ett stop som klantigt nog var på första hindret, jag ville bibehålla den lugna galoppen och glömde pulse i skänkeln lite så Chivas bröt av till trav. Men felfri på hinder sedan även om de inte kändes strålande.

I 130 rev vi 3. 1-2 kändes helt okej, var lite ivrig på första. 3 tyckte jag att jag hade lugnat ner galoppen och kom bra på men Chivas rev bakbommen, red fram lite väl mycket på 4 som jag borde ha väntat in. Sen flöt banan på bra, dock fick mamma inte med sista hindret på filmen som Chivas hoppade med strålande höjd på, synd!

Här är filmen från 130 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0