Ulle träning

Tränade för Ulle igen i Torsdags, vi red mest markarbete, lite stuts, 3 kombination och galoppbommar men vi hade även en fristående oxer som Chivas hoppade helt fantastiskt på. Fick träna mycket på att hålla axlarna lite framme och vara avslappnad för att vara mer följsam . Ulle kallar mig tennsoldat för att jag sitter så spikrakt. Vilken otrolig skillnad de blev, kunde bara mjukt följa med över och Chivas fick mer utrymme till språng. '
 
Nu väntar Carlstad horse show (av någon anledning med C? haha) och första inomhus tävlingen, på fredag. Det känns lite smått deprimerande att vi nu ska byta ut de soliga dagarna på stora fina utebanorna mot trånga mörka ridhus och frysna tår.
 
En bild från den förmodligen varmaste tävlingsdagen i mitt liv i Avesta. Där Chivas skuttade runt en 130 på ett helt fantastiskt sätt. 
Haha såg nu va ful kvalité de var på bilden, den var väldigt mörk och jag försökte ljus upp den. Men min foto redigerings karriär var över redan innan den startade så därav resultatet ;-)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0